Dzień dobry
Zapisz w zeszycie temat lekcji.
Temat: Pole trójkąta. data 02.04.2020
Narysujemy w zeszycie trójkąt ostrokątny, prostokątny i rozwartokątny (każdy na osobnej kartce zeszytu) oraz po trzy wysokości w każdym trójkącie.
Obejrzyj filmiki i przypomnij sobie jak to się robi.
Wnioski:
Zapisz w zeszycie wnioski - każdy pod odpowiednim rysunkiem trójkąta:
1) Jeżeli trójkąt jest ostrokątny, to trzy jego wysokości znajdują się wewnątrz tego trójkąta.
2) Jeżeli trójkąt jest prostokątny, to jedna wysokość jest wewnątrz trójkąta, a dwie pozostałe są jego bokami, zwanymi przyprostokątnymi.
3) Jeżeli trójkąt jest rozwartokątny, to jedna wysokość jest wewnątrz trójkąta, a dwie pozostałe leżą poza trójkątem.
Wykonaj samodzielnie w zeszycie ćwiczeń: Ćw. 1 i 2 str. 13; Ćw. 3 str. 14
Powodzenia 😉
Temat: Pole trójkąta. data 02.04.2020
Narysujemy w zeszycie trójkąt ostrokątny, prostokątny i rozwartokątny (każdy na osobnej kartce zeszytu) oraz po trzy wysokości w każdym trójkącie.
Obejrzyj filmiki i przypomnij sobie jak to się robi.
Wnioski:
Zapisz w zeszycie wnioski - każdy pod odpowiednim rysunkiem trójkąta:
1) Jeżeli trójkąt jest ostrokątny, to trzy jego wysokości znajdują się wewnątrz tego trójkąta.
2) Jeżeli trójkąt jest prostokątny, to jedna wysokość jest wewnątrz trójkąta, a dwie pozostałe są jego bokami, zwanymi przyprostokątnymi.
3) Jeżeli trójkąt jest rozwartokątny, to jedna wysokość jest wewnątrz trójkąta, a dwie pozostałe leżą poza trójkątem.
Powodzenia 😉
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz